2014. jún 08.

Good doctor (K-Dorama 20 ep)

írta: Aldaril
Good doctor (K-Dorama 20 ep)

Good_Doctor.jpg

Igazából a jó ég tudja, hogy mi vesz rá arra időnkét, hogy megnézzek valamit, amit alapból utálok, de megint nekiültem egy orvosos sorozatnak. Aztán ilyen esetekben vagy nagyon hamar megbánom, vagy egyáltalán nem. Na, ez a sorozat az egyáltalán nem kategória volt. És jelentem alássan fejlődök. Már nem vagyok rosszul a műtős, kaszabolós jelenetektől. Sőt! Időnként még enni is tudtam közben.

Park Shi-On (Joo Won) egy súlyosan sérült autista kisfiú. Persze, talán nem lenne olyan rossz az állapota, ha rendezett családi körülmények között élne, de az apja nem tudja elfogadni, hogy a gyereke beteg, így állandóan veri őt is, meg az anyját is. Az egyetlen védelmezője a bátyja, aki mindent megtesz, amit csak tud az öccséért. Egy alkalommal, hogy Shi-Ont elfogadja a többi gyerek, bemennek egy elhagyott bányába, csakhogy a bánya rájuk omlik és a nagyobbik fiú meghal. Shi-Ont végül az anyja és az apja is elhagyja, így a helyi orvos veszi pártfogásába miután rájön, hogy kisfiúnak van egy különleges képessége. Bármit meg tud tanulni első látásra, és a megtanultakat modellezni tudja a fejében, így aztán orvos lesz belőle, viszont az autizmusa miatt nem nagyon tud kommunikálni az emberekkel, bár az évek alatt rengeteget fejlődött az állapota,  anélkül pedig nehéz orvosnak lenni. Közben a kisvárosi orvosból a pártfogója, egy szöuli kórház igazgatója lett, és bár a saját pozícióját kell felajánlania cserébe, de elintézi, hogy Shi-On esélyt kapjon arra, hogy rezidens lehessen a kórház gyereksebészeti osztályán, így a fiúnak Szöulba kell költöznie. Amikor megérkezik a városba, megment egy kisfiút, akire rázuhan egy üvegtábla, csakhogy elkésik a bemutatkozó gyűlésről, így egészen addig elutasítják a felvételét, amíg a média meg nem jelenik a kórházban, és el nem kezdik keresni az orvost, aki megmentett egy gyereket az állomáson. Csakhogy az orvosok közé nem elég bekerülni, hanem bizonyítani is kell, hogy meg tudja állni a helyét, akár stresszhelyzetben is, hiszen a műtőasztalon fekvő gyerek élete múlik azon, hogy le tudja e végképp győzni az autista viselkedését, amiben viszont egy orvos sem hisz az osztályon, így Shi-Onnak nem sok támogatója akad. A fiúnak elsősorban azt kell megtanulnia, hogy nem elég, ha csak a betegséget és a gyógyulási folyamatot nézi, hanem az emberekkel is kell foglalkoznia, mert bármennyire is zseniálissá teszik a képességei, ha úgy viselkedik mint egy élő tankönyv, aki ráadásul nem tudja kézben tartani a viselkedését, nem más mint egy szikét tartó gyilkos. 

Ez természetesen csak a fő szál, közben küzdenek a kórház tulajdonoscseréje ellen, és próbálják megtartani mind Shi-On, mind az igazgató helyét a kórházban.

Nem lett kedvenc kategória, de csak azért mert orvosos, plusz gyerekorvosos, szóval el lehet képzelni, hogy mennyit sírtam, de a  nagyon jónál mindenképpen több. Van hozzá magyar felirat, bár nem mindig értettem, hogy tulajdonképpen mit is akartak írni, de hálás vagyok érte, mert elég sok az orvosi szöveg benne, amiből a magyar felirat nélkül egy kukkot sem értettem volna. A letöltött részek közül a 7-es és a 11-es nem illik össze a felirattal, de a többihez passzol. Az elsőt nem tudom, mert azt még angolul néztem. Ha valaki bírja az orvosi sorozatokat, annak mindenképp látni kell szerintem, ha meg valaki nem annyira, mint én sem, annak is megér talán egy próbát, hátha neki is bejön, mint nekem. :)

Szólj hozzá

dorama k dorama Joo Won Moon Chae-Won