2013. feb 11.

Down with Love (Tw-Dorama 16 ep)

írta: Aldaril
Down with Love (Tw-Dorama 16 ep)

Kissé elhanyagoltam mostanában az írást, hát arra jutottam, hogy megpróbálom összeszedni magam, és két célt is kitűztem magam elé.  Egyszer, hogy megpróbálom összeszedni,  és leírni azokat a doramákat amiket már megnéztem, és ami egy picit fontosabb, megpróbálok visszatérni az blog alap gondolatához, mielőtt elhatalmasodott rajtam az az őrület, hogy dorama, és egyéb ismertető lett a blogból. Mégpedig, hogy kicsit többet foglalkozok azzal, hogy hova szeretnék utazni, mit szeretnék megnézni.  Keleten.

Na, akkor kezdjük. Ha össze kellene állítanom egy listát a legekről, azt hiszem az a következő lenne.  A legjobb anime: Jyo oh Sei. Anyám! Tátott szájjal néztem végig! Egyébként is a szívem csücske a fantasy/sci-fi.  Többnyire emiatt az anime miatt kezdtem el japánul tanulni, mert valahogy nem értettem a végét, és arra gondolta, hogy, ha értenék japánul talán több értelme lenne. Ennek ellenére még így is a LEG.

A legjobb manga: Skip beat. Nakamura Yoshiki banzai! Remélem még sokáig fog menni, bár a havi egy fejezetnél többet is el tudnék viselni.

A legjobb dorama: Down with Love. Ebben a doramában két emberbe szerettem bele. Az egyik Jerry Yan a másik Ella Chen. Ella azóta is nagy kedvenc, mindenféle csalódás nélkül,  Jerrynek azért vannak kevésbé jó pillanatai. A Hot Shot például kifejezetten gyenge volt, akármennyire is szeretem a kosárlabdát. Persze lehet, hogy az sem segített, hogy a Buzzer beat-et láttam először ami viszont zseniális. Nem biztos, hogy jó, ha van viszonyítási alap, mert esetleg nagyok lesznek az ember elvárásai. De vissza a Down with Love-hoz.

Xiang Yu Ping (Jerry Yan) egy nagymenő ügyvéd, csupa siker az élete, viszont egyedül próbálja meg nevelni a testvére gyerekeit, aki meghalt egy autóbalesetben. Az élete csupa szabály, és kiszámíthatóság, a gyerekek nem nagyon férnek bele a napirendjébe, így az idejüket babysitterekkel töltik. Igen ám, de mivel az ügyvéd úr gazdag, sikeres, és nagyon jóképű, a gyerekvigyázó hölgyek általában többet foglalkoznak a pótapukával, mint a gyerekekkel, így egyikük sem dolgozik a családnál huzamosabb ideig.

Yang Guo (Ella Chen) pillanatnyilag munkanélküli, a barátja is éppen dobta, viszont tele van életkedvvel, és vidámsággal. És történetesen a nővére, Yang Duo,  You Ping titkárnője. Mikor a férfi a sokadik nanny-t is kidobja, pénzmániás titkárnőjét kéri meg, hogy keressen valaki mást, aki vigyáz a gyerekekre. Yang Duo kapva kap az alkalmon, hogy a húgát munkához, és főleg fizetéshez  juttassa, és, hogy ne legyen abból se gond, hogy amiatt nem veszik fel mert nő, és esetleg ő is beleszeret a főnökébe, azt hazudja, hogy Yang Guo leszbikus. Csak azt nem tudja, hogy a főnöke és a húga már találkoztak egymással, és nem volt túl jó az első benyomás. Ennek ellenére az üzlet megköttetik, miszerint Yang Guo fog vigyázni a csemetékre.

Persze a gyerekek sem egyszerű esetek. Mivel leginkább azt szeretnék, hogy a nagybátyjuk figyeljen rájuk, és azt is unják, hogy a felügyelet soha nem velük foglalkozik, az eltöltött idő alatt elég undokokká váltak az őket felügyelő emberekkel szemben. Yang Guonak minden türelmére és kedvességére szüksége van, hogy lassan meghódítsa a  gyerekek és a főnöke szívét is.

És ez csak a fő szál, van még a lányok oldaláról egy apa, aki tönkretette az anyjuk jól menő vállalkozását ezzel koldusbotra juttatva az egyébként jólétben nevelkedő lányokat, miután az anyjuk meghalt,egy nővér aki az egész életét a spórolásnak. és  a pénzszerzésnek szentelt, hogy visszaszerezze azt, amit az apja elkótyavetyélt. Egy barát, akiből szép lassan rivális lesz, mert első pillanatra beleszeret Yang Guoba, és, hogy meglegyen a dupla csavar, a nővér meg a barátba szerelmes. Minden klisét felvonultat, amit ez a műfaj használ, mégis olyan jól mozgatják a szálakat, hogy soha egy pillanatra sem unatkoztam, és csak kapkodtam a fejem, hogy már megint vége van egy résznek. Egyszerűen imádtam.

Sajnos ennek is végzete, hogy tajwani a szentem, így én magyar feliratot nem találtam, ami nem feltétlenül jelenti, hogy nincs is. Angol felirattal online több helyen is megnézhető, én innen töltöttem le. A kép egész jó, csak recseg. Semmi sem tökéletes. :(

 Online is megtekinthető magyar felirattal.

Szólj hozzá

kedvenc dorama tw dorama Ella Chen Jerry Yan