2016. sze 21.

Maids (K-Dorama 20 ep)

írta: Aldaril
Maids (K-Dorama 20 ep)

maids.jpg

Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy miért működött ez a sorozat? Általában arra szoktam fogni, ha valaminek nem kellene működnie, hogy jó, a történet gyenge volt, a forgatókönyv gyenge volt, de a színészek kihozták a legtöbbet az adott helyzetből, és az eredmény egész jó lett. De itt nem ez volt a helyzet. Talán még nem láttam olyan sorozatot, ahol ennyire nem éreztem egyik szereplőt sem a helyén. Egyszerűen borzalmas volt a szereplőgárda. Oh Ji-Ho valahogy nem illett a megértő szívű bérgyilkos szerepébe, sőt szerintem úgy általában kosztümös filmekbe sem való. Jung Yoo-Mi, annak ellenére, hogy nagyon kedvelem és eddig nem tűnt fel ennyire, de baromi zavaró volt, hogy pösze, vagy csak úgy beszél, hogy nagyon megnyomja az „sz“ hangot, de időnként már a fizikai fájdalom határán voltam tőle. Kim Dong-Wook pedig egyszerűen szürke volt. Nem a szerepe, hanem a játéka. Végig úgy éreztem, hogy mind a három főszereplő melléfogás volt, ráadásul, ha ez még mind nem lett volna elég akkor még kosztümös is. Az első rész után azt mondtam, hogy mi ez a szar? A második után azt, hogy nem vagyok normális, hogy nézem. A harmadik után azt, hogy nem vagyok képes megvárni a negyedik rész végét, hiába az szokott a mérföldkő lenni. Ha addig nincs semmi a sorozatban, ami megfogna, akkor hagyom a francba az egészet, és itt a harmadik végén úgy éreztem, mintha valaki belülről kaparná az agyamat. Aztán a negyedik résztől nem tudtam felállni a gép elöl, pedig 17 órát majdnem egyfolytában végig nézni, még nekem is kemény. És nem tudom, hogy mitől változott meg. Nem tudom, hogy mitől működött, de iszonyatosan működött. Talán a téma miatt. Vagy mert valahogy mindig ott hagyták abba a főszereplő kínzását, ahol az ember már azt mondta, hogy jó, ezt már kezdem unni, találjatok ki valami mást.

Kook In-Yeob (Jung Yoo-Mi) magas rangú nemesi család utolsó sarja. Anyja meghalt a szülésnél, apja nevelte fel, emiatt különleges kapcsolat van kettejük között. Apjának azonban mégis magára kell hagynia a lányát, mert a király követnek küldi az öreg királyhoz, ami a korábbi követekből kiindulva egyet jelent a halálos ítélettel. A két uralkodó között akkor romlott meg a viszony, mikor az öreg királyt, a jelenlegi uralkodó elüldözte a trónról, de előtte még gondosan kiirtotta a testvéreit. A kor amelyben éltek egyébként is egy kényes időszak, hiszen éppen korszakváltás zajlott le az uralkodói házak között. A lány tehát anyagi biztonságban él ugyan, de semmit nem tud az apjáról, akiről az a hír járja, hogy meghalt. Egyetlen támasza Kim Eun-Gi (Kim Dong-Wook), a pénzügyminiszter fia, akivel úgy tervezik, hogy, ha a lány apja előkerül, akkor összeházasodnak

A lány apját az öreg király végül életben hagyja, miután Kim Eun-Gi könyörög apósa életéért, viszont azzal a feladattal bízzák meg, hogy keressen meg, és göngyölítsen fel egy lázadó csoportot, akik meg akarják buktatni az új birodalmat, és a régit visszaállítani. A feladat teljesítése érdekében az egyik szolgájuk beépül a lázadók közé, csakhogy lebukik, és a lány apját az esküvőről hurcolják el, és börtönzik be, In-Yeob-ból pedig rabszolga lesz a védelmi miniszter házánál, miután az apját kivégzik.

In-Yeob nehezen törődik bele abba, hogy apját hamisan vádolták meg, és végezték ki, és az új státusszal járó jogtalanságokat sem tudja elfogadni. A rabszolgáknak nem csak a szabad döntéshez nincs joguk, de még az élethez is alig. Furcsamód azonban a védelmi miniszter fő szolgája, Moo-Myeong (Oh Ji-Ho) védelmébe veszi a lányt, és tanácsokkal látja el, hogyan maradhat életben a megváltozott körülmények között, és Eun-Gi is próbál segíteni neki, bár az ő gondoskodása inkább csak folyamatos veszélybe sodorja In-Yeob-ot. Ahogy a lány megszokja az új életét egyre jobban tud arra összpontosítani, hogy a két férfi segítségével kiderítse mi történhetett az apjával, és a tulajdonába kerül apja utolsó üzenete, miszerint a pénzügyminiszter tudott az apja ártatlanságáról, mégsem segített neki, amíg hamis vádakkal börtönben volt, és akkor sem, amikor halálra ítélték.

Amellett, hogy a lány minden lehetőséget megragad, hogy fényt derítsen az igazságra, el kell látnia a szolgákra váró feladatokat, el kell viselnie a többi szolga sértegetését és gúnyolását, valamint a gazdái megalázását, és végig kell néznie, hogy a vőlegénye bár kényszerből, hogy In-Yeob-ot védje, mégis feleségül veszi a védelmi miniszter lányát, aki féltékenységből pokollá teszi In-Yeob életét. Az, hogy egyáltalán életben marad csak Moo-Myeong-nak köszönhető, azonban miután In-Yeob-ot elrabolják, kiderül, hogy Moo-Myeong is tagja a lázadó csoportnak, és nagyrészt ő a felelős a lány helyzetéért és az apjának a haláláért. Azonban a férfiról az is kiderül, hogy őt is félrevezették, hogy bár az anyja is tagja volt a csoportnak, mégis a csoport vezetője ölte meg, amikor nem akarta követni többé a parancsokat, és, hogy az az ember az apja, akinek a meggyilkolásáért a lázadó csoport létezik. Így aztán Moo-Myeong két tűz közé kerül, mert mikor megtudja az igazságot, el kell döntenie, hogy a vér szerinti kötödést, vagy azt a csoportot választja, akik felnevelték.

Az első három rész agyhalál volt, az utolsó kettő (másfél) szerintem már nagyon erőltetett, mert mikor az ember azt várta volna, hogy jó, akkor most már talán megoldottak mindent, még mindig tekertek egyet tök fölöslegesen a szálakon, de ennek ellenére torony magasan ez egyik legjobb kosztümös sorozat volt, amit valaha láttam. Semmi kétség, hogy helye van a kedvenc kategóriában, minden negatív érzésem ellenére. Majd legközelebb csak a negyedik résztől nézem. És a legjobb, hogy magyar felirattal online nézhető.

 

Szólj hozzá

kedvenc dorama k dorama Jung Yoo-Mi Oh Ji-Ho Kim Dong-Wook