2015. már 03.

Birth of a beauty (K-Dorama 21 ep)

írta: Aldaril
Birth of a beauty (K-Dorama 21 ep)

416703ff99.jpg

Ki tudja, hogy ez a sorozat miért kapott egy rész kiegészítést? Olyan magas volt a nézettsége? Szerintem kár volt, de úgy tűnik ezzel a véleményemmel magamra maradtam. Azért csak megnéztem. Még csak nem is volt magas a nézettsége. Lehet, hogy eredetileg is 21 részre tervezték? Elég szokatlan.

Szóval. Megint befejeztem egy félbehagyott sorozatot, és megint megállapítottam, hogy nem jó így nézni. Az ember vagy megvárja, míg befejezik, és egy lelkesedéssel nézi meg, vagy nézi folyamatosan, amíg megvan az izgalom. Legalábbis úgy tűnik, hogy nekem ez a két variáció az, amivel működnek a dolgok, de muszáj befejeznem az eddigieket, mert túl hosszú a listám. A másik lehetőség, hogy abbahagyom őket, de amilyen hülye vagyok, azt nem szeretem. Csak azt hagyom abba, amit nagyon nem bírok elviselni, mint pl. a Midast. Régóta szemeztem vele, de rá kellett jönnöm, hogy nem igazán bírom azt a műfajt. Mindegy. Ez egy másik történet.

A téma nem szokatlan, de elég viccesen kezdték. Egyébként érdekelne, hogy aki túl sok plasztikai műtéten esik át, annak tényleg gyógyszert kell e szedni. Sa Geum-Ran (Ha Jae-Suk) egy háziasszony, aki lelkiismeretesen gondozza és kiszolgálja a férje családját, annak ellenére, hogy a család nem igazán kedveli a kinézete miatt. A nő ugyanis túlsúlyos. Nagyon is. Az anyósa állandóan szekálja, a sógornői mást sem csinálnak csak kigúnyolják, egyedül a nagymama szereti a lány. A férje külföldön tanul már évek óta, és egyáltalán nem tartja vele a kapcsolatot. Mikor végre hazajön, egy csinos nőt hoz magával, és közli Sa Geum-Ranal, hogy el akar válni, hogy a másikat vegye feleségül. Ennek hatására jelentkezik egy műsorba, ahol kiválasztanak egy embert, akit plasztikai sebészet útján teljesen megváltoztatnak, de nem őt választják végül. Egy veszekedés után kocsiba vágja magát és elindul a vakvilágba, de a férje követi és végül leszorítja az útról. A nő egy folyóba zuhan és mindenki azt hiszi, hogy meghalt, így mikor végül hazaér azt látja, hogy a család, amiről évekig gondoskodott tárt karokkal fogadta be az új nőt. Elkeseredésében felkeresi Han Tae-Heet (Joo Sang-Wook), az orvost, aki a műsorban szerepelt, és ráveszi, hogy a műsoron kívül mégis csinálja meg rajta a műtéteket. A műtét után Saraként (Han Ye-Seul) kezdi élni az életét, és kezdődik a bosszúhadjárat a volt férj és annak új felesége ellen, amiben az állítólagos plasztikai sebész, akiről kiderül, hogy még csak nem is orvos, van a segítségére.

Egyszer nézhető. Azt hittem az elején, hogy jobb lesz, de vagy tényleg ellaposodott, vagy az nem tett jót neki, hogy a közepén tartottam egy nagyobb szünetet. Sajnos ismét megcsinálták ugyanazt, amit már olyan sok sorozatban, hogy egy nőt, aki ha más nem, de legalább erős volt, sportolói múlttal, és aki kiállt magáért az elején, amint szép és vékony lett, egy ide-oda rángatható karakternek állítottak be, aki jellemében ugyan sokkal magabiztosabb lett, de fizikailag sokkal hiányosabb. Ez például nagyon zavart. Aranyos volt az a rész amikor Han Tae-Hee elkezdett beleszeretni Sarába, mert ő ismerte korábbról is a nőt, és az agyában folyamatosan váltotta magát a nő régi és új külseje, amitől hol elhúzódott, hol közeledett hozzá, de mikor elfogadta a nő mindkét megjelenését ez teljesen eltűnt. De legalább viselkedésben nem csináltak Sarából egy síró, tehetetlen libát, mert akkor biztos hagytam volna az egész sorozatot a fenébe.

Én még soha nem voltam úgy, hogy észrevettem volna, vagy érdekelt volna, hogy valakinek volt e plasztikai műtétje, de Han Ye-Seulnál nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy ennek a nőnek biztosan volt. Próbáltam utána nézni, de csak azon ment a cikkezés, hogy a szemét műttette meg, hogy nagyobb legyen, de engem sokkal jobban zavart a mosolya, ugyanis az arca egyáltalán nem változott mosolygás közben. Úgy értem, hogy a furcsa mód csak felfelé görbült egy kicsit, de a szája fölött semmi sem változott, amitől úgy nézett ki a nő, mint egy éppen a prédájára lecsapni készülő kígyó. Semmi romantikus, vagy megható nem volt a romantikus vagy meghatónak szánt jelenetekben. Legalábbis szerintem. Ha meg direkt csinálta, akkor kár volt. Furcsán nézett ki tőle.

Magyar felirat, letöltés és angolul, aki nem akar töltögetni. Én nem tenném, szerintem nem éri meg. Persze, ha valaki nem beszél angolul ... Egyébként nem tudom, hogy összeillik e a felirat a részekkel.

Szólj hozzá

dorama k dorama Joo Sang-Wook Han Ye-Seul