2016. nov 22.

The Suspect (K-Movie)

írta: Aldaril
The Suspect (K-Movie)

the_suspect.jpg

Szerintem én ezt a filmet egyszer már láttam, csak vagy lusta voltam írni róla, vagy nem fejeztem be, de most hős voltam és végignéztem. Jó, azért annyira nem kellett hősnek lennem, mert nem volt rossz, csak ennél a filmnél is ugyanaz volt az érzésem, mint annak idején az "A Company Man"-nél, hogy én itt most nem fogok mindent kristály tisztán érteni. Nem feltétlenül kedvenceim azok a filmek, amik ide-oda ugrálnak a történetben, mert időnként nehezemre esik követni az eseményeket. Persze ez többnyire az én problémám. Ennek ellenére, ha valaki szereti az akció filmeket, akkor nem rossz a film (meg egyébként sem), csak ne akadjon fenn az ember az erre a műfajra jellemző túlzásokon, nevezetesen, hogy a főhős mindent túlél. Itt meg még ráadásul azzal is megspékelték, hogy nem csak, hogy túléli, de olyan nagyon nem is zavarják a sérülései. Éppen csak egy kicsit, és az is csak igen minimális ideig. No, de ne ragadjunk le a részleteknél. Ugye.

Bár nem vagyok otthon a témában, de a filmekből kiindulva, mit csinál egy északról disszidált kommandós délen, azon kívül, hogy megpróbál túlélni? Vagy az északiak megbízásából alvó ügynökként, vagy tényleges menekültként, meghúzza magát. Persze a filmekben, ez az utóbbi variáció úgysem jön össze, mint, ahogy Ji Dong-Cheol (Gong Yoo) barátunknál sem. Az is igaz, hogy ő nem is arra hajt, hanem azokat keresik, akik megölték a feleségét és a lányát. Mert nem volt elég, hogy egy akcióban, magára hagyták, és ezzel gyakorlatilag halálra ítélték, de biztos, ami biztos alapon még a családját is meggyilkolták. Ez a része mondjuk nem volt teljesen világos, hogy a család akkor még északon volt-e, vagy délen, de tulajdonképpen a történet szempontjából nem is annyira volt lényeges. Mindenesetre főhősünk Szöulban sofőr egy északról származó vállalat elnökénél. Az öreg megbízik benne annyira, hogy rábízza azt, ami miatt meggyilkolják, igaz nem nagyon van más választása, mert az igazi gyilkosokon kívül, nincs körülöttük senki más. Amit mindenki keres, az egy valószínűsíthető vegyi fegyver, aminek a képletét az öreg szemüvegében rejtették és, amit az utolsó leheletével Dong-Cheol-ra bíz. Így aztán elindul a férfi után a hajsza. Egyrészt ideális bűnbak a gyilkossághoz, amit egyébként a déli kormány emberei követtek el, mert volt északi ügynök, aki tényleg jelen is volt, ezért elég sok helyen megtalálható az ujjlenyomata, másrészt ezzel a fedő sztorival lehet keresni a szemüveget is. Dong-Cheol viszont látszólag csak azért törődik azzal, hogy üldözik, mert, ha elkapják nem tudja tovább keresni a családja gyilkosát, aki egy volt északi ügynökökből verbuvált csoport tagja, és annak az embernek a megbízatásait viszik végbe, aki az elnök meggyilkolását is elrendelte. Tehát természetesen minden összefügg mindennel.

Mikor végre megtalálja a férfit, aki megölte az asszonyt, kiderül, hogy lehet, hogy a lánya még életben van, csak eladták Kínába, így az első célpont kiiktatása után, az új célja megtalálni a gyereket. Ehhez viszont el kell jutnia a szálakat mozgató fő gonoszhoz, csakhogy, ahogy egyre közelebb kerül a céljához, egyre szorosabb körülötte a hurok is. Természetesen ilyenkor, mint ahogy lenni szokott, megjön a segítség is, mindig a legváratlanabb embertől, jelen esetben attól a férfitól, akit eredetileg azért hoztak vissza központba, hogy elkapja Dong-Cheol-t. A két férfi Dong-Cheol utolsó akcióján találkozott egymással, és az az akció mindkettőjük életét tönkretette. Dong-Cheol-t elárulták, a déli fickót meg lefokozták kiképzőtisztnek. A helyzet most ideális lenne a bosszúra a déli katonának, mindaddig, amíg rá nem jön, hogy tulajdonképpen őt is csak kihasználják. Innentől kezdve úgy dönt, hogy inkább segít Dong-Cheol-nak becserkészni a legfőbb szarkeverőt. Természetesen a végére aztán mindenki megkapja, amit megérdemel.

Igazából minden fanyalgásom ellenére a két óra úgy ment el, hogy tulajdonképpen észre sem vettem, úgyhogy nem volt rossz film, meg sokat segített a lelkesedésemen, hogy magyar felirattal tudtam megnézni. Ja, és amiért tulajdonképpen megnéztem a filmet. Unalmamban véletlenül rátaláltam a Running Man 175-ik részére, ahol Gong Yoo volt az egyik meghívott vendég, és ott került szóba a film. Gondoltam egy próbát megér. A sok romantikus, egy kaptafára készült sorozat után akár üdítő is lehet egy akciófilm. Ami viszont igazán jó volt, hogy végre nem volt olyan érzésem, hogy nem kerek a történet, mint a többi filmnél, annak ellenére, hogy a történet szálát néha az ugrálások miatt kicsit nehezen tudtam felvenni. Már korábban írtam, hogy az a bajom a koreai mozifilmekkel, hogy mindig valami hiányérzetet hagy bennem. Összefoglalva, nem az a film, amit kéthetente fogok megnézni, de nem bántam meg, hogy egyszer megnéztem. Vagy az is lehet, hogy már kétszer, csak az elsőre nem emlékszem.

Szólj hozzá

movie Gong Yoo k movie