2015. már 08.

I am Ghost ( J-Movie)

írta: Aldaril
I am Ghost ( J-Movie)

i_am_ghost.jpg

Ismét új tagja van a kedvenc kategóriának, bár ennek a filmnek a besorolásával bajban vagyok, ugyanis ez elvileg nem mozi. Legalábbis az ismertetők szerint ez egy 24 részes 5 perces sorozat. Ehhez képes egy filmben találtam meg, ezen kívül abban sem vagyok biztos, hogy japán, de mivel mindenki japán volt benne So Ji-Subon kívül, ennek azért elég jó esélye van.

Megtalálták az ideális szerepet a külföldi színésznek. A főszereplő az egész filmben másfél mondatot mond, és azt is csak a végén. Zseniális. Már csak azért is mert ez a tény azon kívül, hogy nem hallhatjuk So Ji-Sub hangját, semmit nem von le a film élvezeti értékéből, ugyanis beszél helyette a fői főszereplő. Így végre van, aki őt is meghallgatja.

Ghost (So Ji-Sub) egy bérgyilkos. Az illegális bevándorlók megszokott útján érkezik japánba, azzal a különbséggel, hogy egyedül van. A kapcsolattartója elviszi a szálláshelyére, az elvégzett munka után pedig el kellene hagynia az országot. Közben pedig nem szólhat egy szót se, nehogy kiderüljön a nemzetisége. Csakhogy a munka balul üt ki, menekülnie kell, ráadásul meg is sérül, így köt ki egy tetőn, ahol Ai (Tanimura Mitsuki) épp azon gondolkozik, hogy mi értelme az életnek, és ugrani készül. Ha így vesszük a férfi az életét menti meg. A lány bekötözi a sebét, egész éjjel vele marad és reggel, mikor magához tér, elkíséri a kikötőbe, bár a hajó már elment, amivel a férfinak el kellett volna hagyni az országot. A férfi hiába próbálja elküldeni a lányt, ő mégis vele marad, mert amíg együtt vannak, nem kell a saját gondjával foglalkoznia. Ghostot azonban nem csak a maffia keresi, akiknek az a férfi dolgozott, akit megölt, hanem saját munkaadója sem nézi jó szemmel, hogy az országban maradt, és így esetleg a nyomukra vezethetni a maffiát. A napjaik arról szólnak, hogy állandóan menekülnek valaki elől, persze így hamar kiderül Ai előtt, hogy a férfi bűnöző, de akkor is ragaszkodik hozzá, mert nincs más, akibe kapaszkodhatna.

Én azt mondom, hogy kötelező. Furcsa volt, mellbevágó, és nagyon izgalmas. Az meg, hogy So Ji-Sub egy szót sem szólt, szerintem zseniális húzás volt. Mondjuk, vele kapcsolatban nem bírom eldönteni, hogy beszél-e idegen nyelvet vagy sem. Itt nem kellett szólnia semmit, a japán interjúkon tolmács van általában mellette. Azt hiszem meg kellene néznem a Sophie’s Revenge-t, arról azt nyilatkozta, hogy milyen nehéz volt kínaiul beszélnie, de valahogy nekem az volt az érzésem, abból, amit láttam, hogy utólag szinkronizálták. Ne legyen igazam.

Én nem találtam hozzá semmilyen magyar anyagot, még ismertetőt sem nagyon, bár ettől még lehet, hogy van. Nagyban nehezíti a keresést a GHOST című sorozata, mert minden variációra azt hozta ki a kereső.

Szólj hozzá

kedvenc movie j movie So Ji-Sub Tanimura Mitsuki