2014. jan 21.

Secretly, Greatly (K-Movie)

írta: Aldaril
Secretly, Greatly (K-Movie)

secretly.jpg

Mikor először olvastam erről a filmről nagyon meg voltam veszve, hogy ezt nekem látnom kell, de csak akkoriban mutatták be a moziban Koreában, úgyhogy esélytelen volt, aztán meg szép lassan a feledés homályába merült. Egészen véletlenül akadtam rá a napokban, és abban a pillanatban el is felejtettem, hogy tulajdonképpen mit is kerestem. 2013 júniusában mutatták be, és azonnal meg is döntött egy csomó jegyeladási rekordot, azt kell, hogy mondjam nem véletlenül. Erre a filmre bármikor beülnék egy itthoni moziban, és szerintem nem én lennék az egyetlen a nézőtéren. Annak, hogy elnyerte a tetszésemet, több  oka is van. Először is nulla szerelmi szál. Hála az égnek! Egy kémtörténetben ne legyen szerelem, mert az már nem kémtörténet. Ettől még persze lehet nyálat csorgatni, mert egy kémnek legyen izmos teste, és ha már az van neki, akkor mutassuk is meg, és Kim Soo-Hyunnak igencsak szépre dolgozott teste van. Hehe. Másodszor egy történet Észak-Korea, és Dél-Korea között, ami, mivel Észak-Koreáról szinte semmit nem lehet tudni, még akkor is ha nem igaz, hogy ilyenek a katonáik, bár szerintem azért van benne valóság, azért mindig izgatja az ember fantáziáját. Aztán ott vannak a főszereplők. Kim Soo Hyun, Park Ki-Woong és Lee Hyun-Woo akik az észak-koreai kémeket játszák. Már csak azért, mert ugye csak nőből vagyok.

Az 5446-os alakulat egy elit kémeknek kiképzett fiatalokból álló csapat Észak-Koreában, akik elvileg azért vannak, hogy elősegítsék a két Korea egyesülését, de tulajdonképpen egy jól kiképzett magánhadsereg. Ezek közül a fiatalok közül küldik az északiak először Won Ryu-Hwan (Kim Soo-hyun) hadnagyot, később Rhee Hae-Rangot (Park Ki-woong) és Rhee Hae-Jint (Lee Hyun-woo) Dél-Koreába. Mindegyiküknek álcáznia kell magát és beépülni a déliek közé, mit bolond, zenész és középiskolai diák. Az életük unalmasan zajlik, mivel nem kapnak semmi utasítást a kormányuktól, mindaddig, amíg dél cserébe, hogy pénzügyi segítséget nyújt északnak, azt követeli, hogy fedjék fel a pontos kilétét, tartózkodási helyét a 30 aktív, délen szolgálatban lévő kémnek. Hogy elkerüljék a kémek ellenséges kézre kerülését, mindannyian azt a parancsot kapják, hogy legyenek öngyilkosok. Azoknak a kivégzésére, akik a parancsot megtagadják az alakulat kiképzője is délre érkezik.

Mivel nincs szerelmi szál a történet a barátságról, összetartásról szó, és arról, hogy milyen feltétel nélküli engedelmességgel viselkednek a srácok a hazájuk iránt. Még egy pillanatra sem jut eszébe egynek sem az, hogy dezertáljon, annak ellenére sem, hogy embertelen körülmények között nőttek fel, egy olyan helyen ahol tulajdonképpen egyáltalán nem számított az életük, és értelmetlen, önpusztító parancsot kaptak. Persze ott van a szívükben az otthon hagyott szeretteiknek a féltése is, de a hazaszeretet, és a haza szolgálatának vágya erősebb bennük, még akkor is mikor kiderül, hogy a hazájuk megtagadta és cserbenhagyta őket.

Ha nem lennék finom és nőies azt mondanám, hogy ez egy kurva jó film. Így csak azt mondom, hogy mindenkinek látni kell, aki nem ragaszkodik a szerelmi történetekhez. Azt hiszem meg kellene néznem az IRISt. Ez a film meghozta hozzá a kedvem.  Az Ázsiafilmen van hozzá magyar felirat, én ugyan angolul néztem, de ez a film mindenképpen megérdemli a letöltést magyar felirattal.

Szólj hozzá

kedvenc movie k movie Kim Soo-Hyun Park Ki-Woong Lee Hyun-Woo