2012. nov 09.

Autumn’s Concerto / Next Stop, Hapiness (TW - Dorama 21 ep)

írta: Aldaril
Autumn’s Concerto / Next Stop, Hapiness (TW - Dorama 21 ep)

Vannak emberek akiknek jót tesz ha felnőnek. Ilyen Vanness Wu is. Ki nem állhattam a Meteor gardenben, és bár ő volt a jófiú, a Peach girlben sem szerettem igazán. Egyszerűen az a hosszú haj, meg a vitorla, hátrafelé hajlítjuk a hátunkat testtartás kifejezetten irritált. Az egyetlen szerencsém, hogy mivel nem szerettem, hát nem is voltam hajlandó megjegyezni a nevét. Szóval ennek a doramának az egyetlen hátulütője a gyerek volt. Gyerekes, állatos mozit soha nem szerettem nézni.

De mindez már a múlt. Minden fenntartásom ellenére elkezdtem nézni, és mire észbe kaptam mát teljesen beleszerelmesedtem. Egyrészt mert a tajvani doramáknak kidolgozott, megalkotott, életszerű, érzelmekkel teli szereplői vannak. Ezt például az utóbbi időben nézett koreai sorozatokból nagyon hiányoltam. Mostanában valahogy úgy éreztem, hogy egy párnak csak amolyan dobjuk össze valamit, mert mindjárt vége lesz az aktuális sorozatnak és valamit adni kell a népnek. Ez nem csak a mostaniakra vonatkozik, volt ilyen érzésem a régebbiekkel is. Nem úgy a tajvaniak. Igaz a kínai miatt még elég kezdő vagyok ezen a területen, de eddig amit láttam mindegyiknek kidolgozott, szerethető, utálható, és megint szerethető szereplői vannak. Nagyon jól kitalálták őket na! A másik meg amivel kezdtem, hogy atya ég micsoda pasi lett Vaness Wu-ból. Két kicsi problémám maradt csak vele kapcsolatban. Az egyik a neve. Tisztára mintha nő lenne. Vaness - Vanessa. Kicsit fura. A másik, hogy bár szereti mutogatni magát pucér felsőtesttel, és meg is teheti mert 34 évesen még midig igencsak jó teste van, de a mellizmaira kicsit rágyúrhatna. Nem nagyon, mert egy táncosnak nem igazán kell a szekrény méretű test, de azért úgy sem kellene kinézni mint egy 6 éves gyereknek. Vagy legalább ne mutogassa ilyen lelkesen. Ezek azonban igazán elhanyagolható dolgok. A lényeg az, hogy most, hogy már férfinak néz ki, amolyan nyálcsorgatós idol lettbelőle. Legalábbis számomra. És akkor a profiljáról még nem is beszéltem. Az olyan meglátni és beleszeretni forma.

Ezenfelül itt van egy újabb színésznő aki úgy néz ki mint egy gyönyörű szép baba, Ady An. Mikor meglátok egy ilyen ázsiai színésznőt mindig arra gondolok, hogy azért képmutató vagyok, mert bár azt mondom, hogy a keleti emberek szépek, de valójában azok ragadják meg a figyelmemet akik nagyjából a fehér emberekre hasonlítanak. Nagy szemek, például. Mellesleg az ő neve inkább illene egy férfihoz mint egy nőhöz.

A film az első pillanattól magával ragadott. "Must see" kategória. ezen kívül láss csodát magyar felirat is van hozzá ami azért a tajvani doramáknál nem annyira jellemző. Persze amilyen az én szerencsém a D-Addicts éppen az első rész után állt le, de annyira lekötött a történet, hogy inkább bevállaltam, hogy megnézem egy onlie oldalon rosszabb minőségben angolul, mint hogy várjam a csodát. És egy pillanatra sem bántam meg.

Ren Guang Xi egy nemtörődöm joghallgató, az egyetem igazgatójának, és tulajdonosának egyetlen fia, aki mindennel és mindenkivel harcol, utálja az egész világot, senkit és semmit nem tisztel csak a bajt keresi. Liang Mu Cheng gazdag családba született, de mikor apja meghal és kiderül, hogy csak adósságot hagyott hátra, ő és a nagynénje mindenüket elvesztve földönfutók lennek. Mivel megélhetési gondjaik vannak a nagynéni úgy gondolja megoldani a dolgokat, hogy feleségül megy egy férfihoz aki előszeretettel zaklat nőket.

Ren Guang Xi, mint a iskola szívtiprója fogadást köt a barátaival, hogy 24 órán belül megcsókolja Liang Mu Cheng-et, viszont megkedveli a lányt és inkább vállalja, hogy azt mondja, hogy elvesztette a fogadást, és végigcsinálja a kiszabott büntetést, mint hogy kiadja a lányt. Időközben kiderül, hogy Guang Xi-nak  előrehaladott állapotú agytumora van, és bár lenne egy viszonylag jó esélyekkel kecsegtető műtéti lehetőség, ő nem akarja elfogadni, mert olyan embereknek kötelezné el magát akik elszakítanák Mu Chengtől. Inkább a sokkal kockázatosabb műtétet választaná, hogy a lánnyal maradhasson. Persze a dologból nem lesz semmit mert Guang Xi anyja kiveszi fia kezéből a döntést, és Mu Cheng-et is ráveszi, hogy elhagyja a fiát. A műtét után hat év telik el ami alatt Guang Xi-nak újra a nulláról kell felépíteni az életét, a műtét előtti emlékei nélkül, mégis sikeres ügyvéd lesz, és éppen nősülni készül, amikor egy bíróságon történt verekedés miatt közmunkára ítélik. Egy falunak kell a peres ügyét lerendezie, épp jövendő apósa ellen. Itt találkozik újra Mu Chenggel, akinek van egy öt éves fia Guang Xi-tól. Guang Xi-nak az ott töltött idő előrehaladtával, kezdenek visszatérni az emlékei, amik nem kifejezetten boldogok mert Mu Cheng elég rondán szakított vele hat évvel ezelőtt. Hogy bosszút álljon a lányon megfenyegeti, hogy elveszi a fiát, akit csak úgy tarthat meg, ha hozzámegy feleségül. Félreértések, vádaskodások, szerencsétlen helyzetek következnek ezután, amik végül elvezetik őket az utolsó állomáshoz, a boldogsághoz.

Mind a két főszerep képes kiváltani az emberből mindenféle érzelmet. Van hogy utáltam, van hogy sajnáltam, szántam, dühös voltam rájuk az egy helyben toporgásuk miatt, de a való élet is erről szól. Egy dolog biztos. A 21 rész alatt egyszer sem voltam egy pillanatra sem  közömbös velük szemben.  Egyszerűen imádtam.

A részek jó minőségben letölthetők: http://felhokfelett.wordpress.com/autumns-concerto-next-stop-hapiness-kovetkezo-megallo-boldogsag/

Felirat: http://www.d-addicts.com/forum/viewtopic_89986.htm

Szólj hozzá

kedvenc dorama tw dorama Ady An Vanness Wu